You can help support this site and defray its cost when you purchase recordings on-line through the links below:

Buy Classical Music at ArkivMusic.com          


A Partial Enríquez de Valderrábano Discography

Luis de Narváez
AlbumTitle Subtitle Works Performers Record Label Catalog No
Enrique de Valderrábano Silva de Sirenas 1. Contrapunto sobre la baxa; 2. Diferencias sobre el tenor de Conde Claros; 3. La bella malmaridada; 4. Soneto 11; 5. Motete Quanti mercenarii, prima et secunda pars (Morales); 6. Soneto 3; 7. Corten espadas afiladas (Cepeda); 8. Tres diferencias sobre la Pavana; 9. Motete Jubilate, prima et secunda pars (Morales); 10. Soneto 5; 11. Los braços traigo cansados; 12. Fantasía XIII, de contrapunto; 13. Siete diferencias sobre Guárdame las vacas; 14. O benigna, tertia pars del motete Inviolata (Josquin); 15. Soneto 7; 16. Señora, si te olvidare; 17. Cuatro diferencias sobre la Pavana; 18. Motete Andreas Christi, prima et secunda pars (Morales); 19. Las tristes lágrimas mías; 20. Madonna, qual certezza (Verdelot); 21. Ami souffrez; 22. Sobre la Pavana Real; 23. ¡Quién me otorgase, señora! (Vásquez); 24. Fantasia X, sobre un pleni de contrapunto; 25. Soneto 14; 26. Soneto a sonada de Lo que queda es lo seguro Armoniosi Concerti, Carlos Mena (ct) Harmonia Mundi HMI 987059
El arte de fantasia Luis Venegas de Henestrosa 1. Improvisation after Venegas de Henestrosa & Cabezón (Andrew Lawrence-King); 2. Diferencias sobre el canto llano de "La Alta" (Antonio de Cabezón); 3. Mille regretz (Josquin Des Préz); 4. Demandez vous qui me faict si joyeulx (Thomas Crecquillon); 5. Je vous... (Anon.); 6. Tiento para harpa u organo (Alonso de Mudarra); 7. Tiento sobre "la Pavana real" (Enríquez de Valderrábano); 8. Soneto a manera de dan¸a (Enríquez de Valderrábano); 9. Diferencias sobre Conde Claros (Luis de Venegas); 10. Pavana con su glosa "after Venegas de Henestrosa" (Andrew Lawrence-King); 11. Mundo, ¿qué me puedes dar? (Luis de Venegas); 12. Diferencias sobre "La Gallardo" (Antonio de Cabezón); 13. Fuga a 40 "Unum colle Deum" (Luis de Venegas); 14. Miralo cómo llora (Luis de Venegas); 15. Para discanto (Enríquez de Valderrábano); 16. Tiento no 18 (Antonio de Cabezón); 17. Baxa de contrapunto (Luis de Narváez); 18. Canto llano (Anon.); 19. Duo para principiantes no 1 (Antonio de Cabezón); 20. Diferencias (3) sobre "Ave maris stella" (Antonio de Cabezón); 21. Himno a 4 (Antonio de Cabezón); 22. Canto Ilano Beata viscera Mariae Virginis (Antonio de Cabezón); 23. Diferencias sobre "Guárdame las vacas" (Luis de Narváez); 24. Paseavase el rey Moro (Luis de Narváez); 25. Paseavase el rey Moro (Palero); 26. Final "after Mudarra, Cabezón and Venegas de Henestrosa" (Andrew Lawrence-King); 27. De los álamos vengo, madre (Juan Vasquez) Andrew Lawrence-King, The Harp consort Harmonia Mundi HMU 907316
Il Cortegiano Italian Renaissance Music 1. L'Altre Nocte (Frater Girardus); 2. Poi Che Volse La Mia Stella (Anon.); 3. Pavane "La Cornetta" (Anon); 4. Saltarello "El Marchese" (Anon.); 5. Se Mmai Vedet Amanti (Costanzo Festa); 6. Ogni Loco M'Atrista (Costanzo Festa); 7. Pavan "Le Forze D'Hercule" (Anon.); 8. Galliard "La Gamba" (Anon.); 9. Fantasia (Francesco da Milano); 10. Rececarda Quarta Et Settima (Diego Ortiz); 11. Virgine Bella (Bartolomeo Tromboncino); 12. Hor Che'I Ciel Et La Terre (Bartolomeo Tromboncino); 13. Et In Spiritum Sanctum (Enrique Valderrabano); 14. Non E Tempo (Marchetto Cara); 15. Poi Ch'Io Son In Libertade (Antonio Stringari); 16. Recercada (Diego Ortiz); 17. Amor La Tua Virtute (Jacques Arcadelt); 18. Il Bianco Et Dolce Cigno (Jacques Arcadelt); 19. A La Guerra (Bartolomeo Tromboncino) Giuseppe Zambon (ct); Catherine Daron (fl); Gail-Ann Schroeder (b viol); Andrea Daminai, Jean-Luc Impe (l) Arcobaleno AAOC-93682


Enríquez de Valderrábano  |  The Research Periods