You can help support this site and defray its cost when you purchase recordings on-line through the links below:

Buy Classical Music at ArkivMusic.com          


A Partial Alonso Mudarra Discography

AlbumTitle Subtitle Works Performers Record Label Catalog No
Baylado! Music of Renaissance Spain 1. Tan buen ganadico (Encina); 2. De el pobo (Trad.); 3. La dictó Froilan Gomez (Anon.); 4. De la mata (Anon.); 5. Falai miña amor (Milán); 6, Baylado (Comes); 7. Fata la parte (Encina); 8. Con pavor recordo el moro (Milán); 9. La tricotea Samartín (Mudarra); 10. Con Amores (Anchieta); 11. Los braços traygo cansados (Vasquez); 12. Pase el agoa (Anon.); 13. Fantasia que contrahaze la harpa en la manera de Ludovico (Mudarra); 14. Sospirastes, Baldovinos (Milán); 15. El Gran Duque (Ribayaz); 16. Ysabel (Mudarra); 17. De Toril (Anon.); 18. ,Eres, Agueda gloriosa I (Anon.); 19. No querades, fija (Anon.); 20. Eres, Agueda gloriosa II (Anon.) The Terra Nova Consort Dorian DOR 90298
El arte de fantasia Luis Venegas de Henestrosa 1. Improvisation after Venegas de Henestrosa & Cabezón (Andrew Lawrence-King); 2. Diferencias sobre el canto llano de "La Alta" (Antonio de Cabezón); 3. Mille regretz (Josquin Des Préz); 4. Demandez vous qui me faict si joyeulx (Thomas Crecquillon); 5. Je vous... (Anon.); 6. Tiento para harpa u organo (Alonso de Mudarra); 7. Tiento sobre "la Pavana real" (Enríquez de Valderrábano); 8. Soneto a manera de dan¸a (Enríquez de Valderrábano); 9. Diferencias sobre Conde Claros (Luis de Venegas); 10. Pavana con su glosa "after Venegas de Henestrosa" (Andrew Lawrence-King); 11. Mundo, ¿qué me puedes dar? (Luis de Venegas); 12. Diferencias sobre "La Gallardo" (Antonio de Cabezón); 13. Fuga a 40 "Unum colle Deum" (Luis de Venegas); 14. Miralo cómo llora (Luis de Venegas); 15. Para discanto (Enríquez de Valderrábano); 16. Tiento no 18 (Antonio de Cabezón); 17. Baxa de contrapunto (Luis de Narváez); 18. Canto llano (Anon.); 19. Duo para principiantes no 1 (Antonio de Cabezón); 20. Diferencias (3) sobre "Ave maris stella" (Antonio de Cabezón); 21. Himno a 4 (Antonio de Cabezón); 22. Canto Ilano Beata viscera Mariae Virginis (Antonio de Cabezón); 23. Diferencias sobre "Guárdame las vacas" (Luis de Narváez); 24. Paseavase el rey Moro (Luis de Narváez); 25. Paseavase el rey Moro (Palero); 26. Final "after Mudarra, Cabezón and Venegas de Henestrosa" (Andrew Lawrence-King); 27. De los álamos vengo, madre (Juan Vasquez) Andrew Lawrence-King, The Harp consort Harmonia Mundi HMU 907316
Altre Folie 1500 - 1750 1. Folias Criollas (Anon. Peru); 2. Folias Antiguas (Anon. ca. 1500); 3. Pavana Con Su Glosa (Antonio de Cabezon); 4. Fantasia Que Contrahaze La Harpa De Ludivico (Mudarra); 5. La Gamba In Basso, E Soprano (Vincenzo Ruffo); 6. Partita Sopra La Follia (Piccinini); 7. Folias (à 3) Echa Para Mi Señora Doña Tarolilla De Carallenos (Falconiero); 8. Follia (Storace); 9. Faronell's Division (Playford); 10. Folias (Corbetta/Sanz); 11. Follia (Corelli); 12. Diferencias De Folias (Cabanilles); 13. Sonata " La Follia" (Albicastro); 14. Folias Gallegas (Santiago de Murcia); 15. Sonata "La Follia" Opus 1 N. 12 RV 63 (Vivaldi) Hespèrion XXI Alia Vox AV 9844
Los Ministriles Spaish Renaissance Wind Music 1. La guerra (Mateo Flecha); 2. Calata ala spagnola (Joan Ambrosio Dalza); 3. Fantasia del cuarto tono (Luis de Narváez); 4. Chacona ytaliana "Sencilla pastora" (Anon.); 5. Una sarao de la chacona (Juan Arañés); 6. Espagnoletta (Anon.); 7. Gayta (Anon.); 8. Adorámoste, Señor (Francesco de la Torre); 9. ¡Si abrá en este baldres! (Juan del Encina); 10. Motet (untitled) (Francisco [Ren] Guerrero); 11. Crux fidelis (John, King of Portugal); 12. Panis Angelicus (Frei Manuel Cardoso); 13. Puesque me tienes, Miguel (Francisco Ortega); 14. De la piel de sus ovejas (Pedro Rimonte); 15. Parce mihi (Manuel De Tavares); 16. Alli in Midbar (Anon.); 17. Canario (Anon.); 18. Sospiros, pues que descansa (Alfonso de Mondéjar); 19. Tres libros de musica en cifras: Recuerde el alma dormida (Alonso de Mudarra); 20. Huyd, huyd, o çiegos amadores (Francisco [Ren] Guerrero); 21. Propinan de melyor (Anon.); 22. ¡Ay Jhesús, qué mal frayle! (Anon.); 23. Ojos claros y serenos (Francisco [Ren] Guerrero); 24. ¡Yntolerable rrayo! (Anon.); 25. Pois con tanta graça (Gaspar Fernandes); 26. El Villano (Anon.); 27. Paradetas (Anon.); 28. Baile a finale (Anon.) Piffaro Archiv Produktion 474 232-2
David Munrow Music for Ferdinand and Isabella of Spain | Instruments of the Middle Ages and Renaissance 1. Cancionero musical de Palacio: Donde se sufre, Juana (Anon.); 2. La tricotea Samartin la vea (Alonso); 3. Viva el gran re Don Fernandez con la Reina Don Isabella (Verardi); 4. Ut queant laxis (Alonso Perez de Alba); 5. Virgen bendita sin par (Pedro de Escobar); 6. Libro de música de vihuela de mano intitulado El maestro: Fantasia no 11 (Luis de Milan); 7. Tres libros de musica en cifras: Claros y frescos rios (Alonso de Mudarra); 8. El Cervel (Anon.); 9. En Memoria d'Alixandre "Romance on the fall of Baza" (Juan de Anchieta); 10. Cancionero musical de Palacio: Sola me dexaste (Anon.); 11. Tiento para harpa u organo (Alonso de Mudarra); 12. Fantasia no 1 (F Thomas de Santa Maria); 13. Fantasia no 11 (F Thomas de Santa Maria); 14. Fantasia no 25 (F Thomas de Santa Maria); 15. Libro de música de vihuela de mano intitulado El maestro: Aquel caballero, madre (Luis de Milan); 16. L'amor, dona, ch'io te porto (Anon.); 17. In te Domine speravi, per trovar pietà (Josquin Des Préz); 18. Guarda, donna, el mio tormento (Anon.); 19. Diferencias sobre "La Milanesa" (Antonio de Cabezón); 20. Ave, Virgo, gratia plena (Anon.); 21. Ave maris stella (Pedro de Escobar); 22. Cancionero musical de Palacio: Dios te salve, cruz preziosa (Anon.); 23. Trattado de glosas: Recercadas (9) on tenors - no 4 on La folia (Diego Ortiz); 24. Trattado de glosas: Recercadas (9) on tenors - no 6 on the Romanesca (Diego Ortiz ); 25. ¡Triste España sin ventura! (Juan del Encina); 26. Jançu, Janto (Anon.); 27. Il primo libro di balli a quattro voci: no 4, Caro ortolano (Giorgio Mainerio); 28. Le cuer de vous (Antonio Gardano; arr. Rhaw); 29. Mon petit cueur (Guillaume Le Heurteur; arr. Rhaw); 30. Amour me poingt (Claude de Sermisy); 31. Hellas! Amour (Guillaume Le Heurteur); 32. Entrada Réal (Pedro de Soto); 32. Toccata (Salvatore); 34. Amour organ (Pierre De Manchicourt; arr. Rhaw); 35. Il primo libro di balli a quattro voci: no 19, Ballo anglese (Giorgio Mainerio); 36. Fantasia XI (Milan); 37. Pavana and Variations on the Romanesca (Anon.); 38. La Volta (Anon.) The Early Music Consort of London dir. David Munrow Testament SBT 1251


Alonso Mudarra  |  The Research Periods